[WIN] Prezi Video crashes when importing PPT

Bonsoir,
Mon écran prézi se ferme quand je cherche à télécharger un fichier powerpoint dans prezi video.
Pouvez vous m’aider ?
Merci

Françoise

1 Like

Bonjour @Francoise_CLAVIER, veuillez vérifier ce qui se passe si vous désactivez la conversion locale.
Vous pouvez désactiver cette fonctionnalité dans le menu en haut à gauche - Avancé - Importation PowerPoint - Conversion locale.

Bonsoir,
Je vous remercie. J’ai essayé la manip mais ca ne fonctionne pas.
Avez vous d’autres idées ?

Bien cordialement,
Françoise

Merci, @Françoise_CLAVIER, d’avoir vérifié cela. Nous avons signalé ce cas à nos développeurs et nous mettrons à jour ce fil dès que nous aurons des nouvelles.

Hello Prezi team,
I am experiencing the same problems with the import function on both the Prezi Video APP on my desktop and also the browser version.

Please help look into the issue, as I aim to present on Saturday!

Best
Kevin

On the Prezi video app, I cannot even access the import function.

On the Prezi video browser site, I am able to upload, but it does not display on the screen, nor can I save a version to my desktop.

Thanks
Kevin

Hi, I have the same issue with Windows desktop app, the program crashes as I try to import PPT into the program.

After selecting all slides for import the program closes without any notification. How can I send you the crash logs?

Hi @kevin_lee, could you please detail what you mean by this a bit further?

On the Prezi video browser site, I am able to upload, but it does not display on the screen, nor can I save a version to my desktop.

Our developers are aware of the issue and they are working on a fix.

I am using a Mac (don’t know if that makes a difference). I was able to successfully upload/import a slideshow via the prezi video browser. However, I am unable to see it from my Prezi Video desktop App, when I try to import from Prezi cloud. I am unable to share it with others as collaborator, I am unable to ‘Play’ the uploaded presentation. I only have the edit function available.

Hello @kevin_lee, I understand that you are unable to do these things, but could you please explain what happens exactly when you try to import a PPT either in the browser or the desktop application?

The best would be if you could create a screen recording or take some screenshots of the issue.

Bonjour,
Avez vous des informations suite à ma demande ?
Je vous remercie,

Françoise CLAVIER

Hello all,

Could you please share the PPT you are trying to import to Prezi Video with me?

You can do so by sending me a private message.

Bonjour,

Je vous remercie pour votre retour. Je ne trouve pas a fonctionnalité pour vous joindre mon fichier.
Pouvez vous m’aider ?
Françoise CLAVIER

Hello @Francoise_CLAVIER, you can use any kind of file sharing service that you trust (Google Drive, Dropbox, Wetransfer, etc) to create a sharing link and send it to me via a private message.

Hope this helps!

Bonjour,
Pourriez me transmettre votre adresse mail, ce serait plus simple pour vous joindre mon fichier.
Merci

Françoise CLAVIER

Hello @Francoise_CLAVIER, I have received your PPT file and forwarded it to our developers.